Eldklotet-Ett varumärke under utveckling!
3/3, 2009 kl. 00:41Vid upptaktsträffen till årets Eldklotet-Företagargala Gävleborg träffades den 3 februari närmare 50 företagsamma personer på slottet tillsammans med landshövding Barbro Holmberg. Tillsammans med arrangören, Företagarna Gävleborg, ställde sig såväl medarrangörer som samarbetspartners positiva till den framtagna missionen med att Eldklotet-Företagargala Gävleborg ska bidra till att inspirera, inge stolthet och sprida framtidstro.
Den 25 april 2009 på Läkerol Arena kommer årets företagargala att genomföras, galan som förra året var slutsåld. Utifrån föregående års utvärderingar har det tillkommit inslag som redan i år talar för en utveckling och förnyelse. Bland annat kommer aktiviteterna att spridas ut i
både foajén och inne på rinken. Därutöver kommer innehållet att komprimeras och intensifieras ytterligare. Dels genom att priskategorierna renodlas något, och dels att en större utställningsdel och mingelsektion kommer att finnas i foajén i kombination med olika intressanta programaktiviteter. Här kommer det finnas utrymme för att både skapa affärer och att utveckla de befintliga relationerna på ett avslappnat och trevligt sätt. På plats kommer även bland annat stjärnartisten tillika komikern Maria Möller att vara för att förmedla en härlig känsla av gala, glamour, glädje och gemenskap.
Något som även i år är en nyhet och som sker parallellt med genomförandet av företagargalan är utvecklingsarbetet med varumärket Eldklotet. Vilket handalar om att lyfta konceptet ytterligare och addera varumärket med ett flertal nya värden. Detta sker bland annat genom att redan under 2010 kunna presentera en såväl företagargala som olika former av aktiviteter och programinslag spritt fördelat runt om i länet. Arbetet går under namnet "Eldklotet-Gävleborgs näringslivsvecka" vars aktiviteter just nu sker i form av en allt mer intensiv mötesperiod där idén förankras och samtal förs med olika former av intressenter.
Med hjälp av strategiska mötesplatser och företagaraktiviteter i dess olika slag kan vi verka effektivare och snabbare för att levandegöra och bygga en konkurrenskraftigare region – Vi syns, vi hörs, vi engagerar och vi berör, vilket leder till ett attraktivare varumärke – regionens varumärke.
Bra möten laddar regionen med framtidstro!
För mer information: http://www.eldklotet.se
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!