Fjolåret slutade i dur för Subaru – såväl globalt som ur ett nordiskt perspektiv. Den japanska biltillverkaren satte nytt rekord med 753.320 tillverkade bilar, vilket innebar en ökning med 29,8 procent jämfört med 2011. SUBARU Nordic noterade en försäljningsökning på 15 % under 2012 och medan den svenska marknaden backade 8,4 % ökade Subaru i Sverige med nästan 24 %.
Mässan i Genève ses av många som startskottet på det nya bilåret. SUBARU Nordic räknar med att öka med ytterligare 15 % under 2013. Modellprogrammet är fräschare än någonsin och fjolårets nykomlingar XV, BRZ och Boxer-CNG blev precis de försäljningssuccéer som vi hoppades på.
Höjdpunkter i Subarus monter:
Subaru VIZIV – Världspremiär för ett designkoncept som visar vägen för framtida modeller från Subaru. VIZIV utläses som "Vision for innovation".
Subaru Forester – vår senaste, redan pressrosade, utmanare i suv-segmentet som introduceras i mars.
Subaru Outback Boxerdiesel Lineartronic – ett efterlängtat tillskott i vårt modellprogram som lanseras under våren
Dessutom uppmärksammas att Subaru i år firar 55 år som biltillverkare. År 1958 lanserades Subaru 360, som var vår första serietillverkade bilmodell.
Bilvaruhuset Dahlboms Bil är återförsäljare för Subaru i Gävle sedan drygt 30 år!
- 2012 var ett otroligt bra år för Subaru och det ser ju ut som om märkets popularitet fortsätter att stiga så 2013 blir kanske ännu bättre, säger en nöjd Christer Dahlbom, VD på Dahlboms Bil.