Gävletrio släpper bok om ”det socialaste av alla sociala medier”.
19/1, 2012 kl. 14:29Hur får man människor att verkligen ta till sig ett budskap. Hur skapar man förståelse bland medarbetarna i ett företag eller en organisation? Hur ökar man känslan av delaktighet och engagemang? Svaren på dessa frågor finns i boken ”Det är inte magi, det är energi” som presenteras av förlaget Meetings International Publishing.
Bakom boken står Tommy Lundberg, Beatrice Svedberg och Stefan Åsbrink från Gävle-företaget Brinc Relations. Tillsammans har de tre mer än 50 års erfarenhet av interna och externa kommunikationsprocesser, inte minst enligt den formel som de själva kallar ”upplevelsebaserad kommunikation”.
– Vi människor har ett grundläggande behov av att känna tillhörighet och tillit, och där är det mänskliga mötet oöverträffat, konstaterar Beatrice Svedberg, projektledare med erfarenhet från både IT- och eventbranschen.
”A face-face-book.”
Boken ”Det är inte magi, det är energi” är skriven som en inspirations- och handbok i konsten att nå ut med sina budskap till medarbetare och kunder. Eller rättare sagt, konsten att nå in. För hemligheten med det författarna benämner ”upplevelsebaserad kommunikation” är möjligheten att verkligen kommunicera på mottagarnas villkor.
– Alla pratar om sociala medier i dag, men det mest sociala mediet är fortfarande att mötas ansikte mot ansikte, säger Stefan Åsbrink, som till vardags är vd för Brinc Relations.
Boken berättar varför kommunikation genom upplevelser är en överlägsen kommunikations-form. Den förklarar när man kan använda det här sättet att kommunicera. Och den ger råd och tips om hur man gör för att lyckas med genomförandet av en konferens, en kongress, en kick-off, ett chefsmöte, en medarbetardag, ett kundevent, en säljträff eller något annat möte där man vill uppnå extraordinära kommunikationseffekter.
– Företagets kommunikation är som vi ser det en ledningsfråga. Och vi hoppas att boken ska läsas av vd:ar, marknadschefer, försäljningschefer, personalchefer och alla andra som vill ha sina kunder eller medarbetare med sig, säger Tommy Lundberg, som tidigare har hållit i pennan till flera uppmärksammade ledarskapsböcker.
”Det är inte magi, det är energi” lanseras torsdag 19/1, med ett releaseparty för speciellt inbjudna på Clarion Hotel Winn i Gävle. För mer information, kontakta:
Stefan Åsbrink, 070-665 32 50
Beatrice Svedberg, 070-642 54 10
Tommy Lundberg, 070-672 34 30
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!