GRrrr - Vita bilar med klös!
15/3, 2008 kl. 23:23Faktureringen har ökat med 70 % på 3 år. Maskinparken har förnyats och till stora delar bytts ut på 5 år, och kundkontrakten blir både fler och mera omfattande.
- Vår tillväxt har varit helt och hållet organisk, utan att vi köpt in någon verksamhet. Och för innevarande år räknar vi med att fortsätta tillväxten och omsätta drygt 160 Mkr, säger Roger Hydén, vd och ägare i GR Sanering AB med huvudkontor på Pumpverksgatan i Hofors.
- Vår forskning och utveckling har besjälats av stor envishet. Vi har utrymme för annorlunda idéer och har vågat följa dem. En inställning som han är mycket stolt över, det är betydligt lättare att ”följa John”.
- Men vi har lärt oss lyssna till våra kunders verkliga behov. Och inte minst att ta till oss utomstående kunnande - också från andra branscher.
Våra basprodukter och tjänster i form av industrirengöring har kompletterats med både förebyggande och eliminerande tjänster. Insatser som oftast görs tillsammans med kunden.
- Det handlar då om att söka sig till källan för att få svart på vitt på var smutsen eller det farliga avfallet uppstår, och hur man kan eliminera eller åtminstone reducera smuts- och avfallsvolymerna.
- Något som är väldigt viktigt är att mäta resultat. Vi är duktiga på att mäta och redovisa upparbetade och omhändertagna volymer, dessutom med en spårbarhet ända till den maskin som bär kostnaden. Just detta är intressant för kunden som då har lättare att prioritera sina effektiviseringar till de områden där de gör mest nytta.
Den stora fördelen för oss, när vi hjälper till att effektivisera hos våra kunder, är att vi blir mer konkurrenskraftiga.
- Vi växer genom nya uppdrag och nya kunder även om effektiviseringarna hos den enskilda kunden ofta leder till minskade volymer.
- Att skapa en ren och välordnad industrimiljö genom att strukturerat genomföra rengöringsinsatser. Dessutom att mäta, redovisa, hitta problemen, åtgärda och införa hållbara rutiner har visat sig göra stor kundnytta. När det förbättrar kundens produktivitet, personalens trivsel och inte minst det intryck man får av företaget, då har vi lyckats! avslutar Roger Hydén.
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!