iTell update
12/11, 2007 kl. 23:592007 har på flera sätt varit ett mycket framgångsrikt år för iTell. Flera nya, stora kunder har tillkommit, man har fått fina utmärkelser och upprättelse i en omtvistad fråga.
- Utnämningen till Gasell i Gävleborgslän ger oss fin uppmärksamhet men är också ett erkännande att vi gjort något rikting bra, en suverän kvalitetsmärkning, säger VD Roger Gudmundsäter. Bland våra stora kunder finns bland andra ESAB Industrier, British Telecom och Lafarge Roofing. Under hösten 2007 har vi dessutom fått ett avtal med Oriflame Norden som innebär att vi under tre år bland annat sköter hela deras kundtjänst för norden. Det enskilda avtalet är värt närmare 30 miljoner kronor och betyder att vi kommer att behöva anställa runt femton nya medarbetare, avslutar Roger Gudmundsäter.
iTell har kritiserats för att inte ansluta sig till kollektivavtalet. Då personalen är helt enig i den frågan så menar ledningen att de inte tänker gå emot personalens vilja. Efter flera månaders tvist med fackföreningen HTF har lösningen lett till att iTell inte måste ha ett kollektivavtal för sina anställda.
Text: Kristina Hellerstedt Sundin
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!