- Vi har i dagsläget fem fysiska innebandybutiker belägna i Uppsala, Karlstad, Falun, Umeå, och Göteborg. Utöver dessa butiker har vi i Kallebäck Göteborg ett stort centrallager där också vår webb-butik är stationerad. Just med läget i Falun och Uppsala så blir vi ju väldigt nära våra distrikt vilket också förhoppningsvis bidrar till att vi känns genuina och nära våra kunder på lokal nivå. Vi är dessutom partner till Svenska Innebandyförbundet och våra gul-blåa landslag, dessutom levererar vi den officiella SSL bollen vilket gör att vi kan leverera en helhet till våra partners på en nivå som tar produkten till nya nivåer, säger Tobias Ridderström, Klubbhuset.
Partnerskapet är i första hand tecknat på två år och sträcker sig till 2022 men avsikten är förstås betydligt längre så. I första hand handlar det om synkroniserade avtalstider för att paketera det första riktigt slagkraftiga partneravtalet inom GUDH regionen. Puma och Svenska Innebandy har en lång historik tillsammans. Puma var leverantör till förbundet fram till 2010.
- Det känns riktigt bra, det är den största satsningen på distrikten vi har genomfört någonsin så vi är givetvis entusiastiska över vilka möjligheter som nu öppnar sig. Regionen har en ordentlig innebandyhistorik och har dessutom en stark tradition av att genomföra evenemang. Vi ser stora möjligheter att tillsammans stärka Innebandyns varumärke genom detta, vi har ju nyligen erfarenheter av SDF-SM i Gävle och snart stundar ju U19 VM och Dam VM i Uppsala. Vi ser det som ett vinnande koncept och stora identifierade synergieffekter att vi kan leverera en större helhet inom Svensk Innebandy på båda lokal och nationell nivå, avslutar Ridderström.
För distriktens del betyder det nu att Klubbhuset blir officiell leverantör av Innebandyutrustning och kläder till domare, distriktslag och spelarutbildningar. Det blir en helhet och arbetet kommer nu omgående inledas för att hitta en profil som skapar både en igenkänningsfaktor men också en viss unikhet för varje distrikt.
- Det är ett slagkraftigt avtal, det största i regionens historia så vi är väldigt nöjda att vi är i mål. Detta är dels ett kvitto på vårat långsiktiga arbete med vårat varumärke men framförallt det mycket starka samarbetet inom GUDH. Detta ger oss muskler att fortsätta utveckla vår verksamhet, både genom en rejäl resurstillförsel men också en gemensam syn på hållbarhet och varumärkes utveckling, säger Jakob Westerlund från distriktens sida.
Avtalen rör inte bara profileringen av kläder, tillsammans skall man också arbeta för att stärka Innebandyns varumärke i regionen, vår gemensamma ambition är att öka intresset för produkten och göra skillnad i samhället. Avsikten är att ta ett större samhälls- och hållbarhetsansvar genom avtalet och samtidigt också stärka kommunikationen av Innebandyn som ”mer än en sport”. Därför är det med glädje vi kan konstatera att vi tillsammans nu går in i nya tider med ett kraftfullt varumärke.
Så här kommenterar fler röster:
- Vi är glada att vi har nått denna överenskommelse med Klubbhuset, vi har ju också butiken i Guide Arena i Falun som direkt ökar tillgängligheten för förbundets aktiva. Vi är glada och är entusiastiska att börja utveckla regionen, säger Lars Andersson, ordförande Dalarnas IBF.
- Vi har en lång tradition av Klubbhuset, ett samarbete som med åren bara har växt, närheten med IFU Arena är givetvis svårslagen så det känns fantastiskt att vi nu inom hela GUDH välkomnar de andra distrikten in i något gemensamt och framförallt ett redan starkt samarbete, säger Dan Back, ordförande Upplands IBF.
- För Hälsingland är detta en stor vinst, vi som tidigare har varit ett litet distrikt har de senaste två åren kaxigt visat upp oss i större sammanhang, så detta kommer givietvis bara stärka vår verksamhet. Sedan är det fantastiskt kul att jobba nära våra angränsande distrikt på en nivå som är en helt annan, säger Hans Löfstrand, ordförande Hälsinglands IBF.
Mer information: Kontakta Jakob.westerlund@innebandy.se
Vi hälsar Klubbhuset hjärtligt välkommen in i GUDH värmen!