Matnyttigt mingel på MIX-dagen
23/2, 2017 kl. 19:44Torsdagen den 23 februari bjöd MIX, Marknadsföreningen i Gävleborg för andra året in till MIX-dagen på Clarion Hotel Winn Gävle. Mer än 100 medlemmar träffades för att mingla och få inspiration, energi samt kunskaper.
Kommunikationsstrategen Fredrik Hallberg inledde med att berätta om framtidens marknadsföring. Han menade att mycket egentligen är samma saker som vi alltid arbetat med. Fast nu med nya namn och mycket ny och i viss mån även överskattad teknik. Jon Svensson, marknadsansvarig för Vasaloppet berättade att de står sig starkare än någonsin som världens ledande idrottsarrangör med sina 99 000 anmälda deltagare 2016, sommar som vinter.
Mellan föreläsningarna var det fikapauser och miniutställning med olika mediaaktörer från regionen.
Det var även prisutdelningar där årets Kampanj gick till Gefleortens Mejeriförening och årets marknadsförare blev ”Med kärlek från Hofors” ett insamlingsprojekt lett av Marita Söderström och Emil Eriksson.
– Skulle du köpa dig själv? Frågade Angela Ahola, doktor i psykologi och är specialiserad på psykologin bakom det första intrycket, stereotyper, juridiska bedömningar och ickeverbal kommunikation i ett inspirerat föredrag.
Författare och kreativitetsexperten Teo Härén avslutade dagen med att berätta om två helt avgörande faktorer för ett företags framgång, nämligen kreativitet och inspiration.
Sammanfattningsvis en mycket matnyttig eftermidddag för oss med intresse för marrknadsföring och kommunikation.
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!