Nöjda kunder i Gävle centrum
20/12, 2012 kl. 07:43I oktober genomförde Nedstam Utveckling AB en kundundersökning i centrala Gävle på uppdrag av Gävle Centrumsamverkan. Resultatet visar att kunderna är mer nöjda överlag om man jämför med liknande städer.
- Resultatet visar att vi är en riktigt bra handelsstad som står sig väl i konkurrensen och flera områden har stärkts över tid vilket är mycket positivt, menar Daniel Swärd på Gävle centrumsamverkan. Framför allt är det kul att se att människor känner sig tryggare och att de tycker att det städas bättre samtidigt som butikerna har ökade värden på personlig service, mångfald och kvalitet, säger Daniel Swärd.
Undersökningen genomfördes även 2007 och 2012 och går man fem år tillbaka i tiden så är betygen högre på hela 15 områden. Jämfört med 2010 har några områden gått tillbaka. Där sticker Cykelmöjligheter och Annan service (bank, post etc.) ut vilket kanske kan förklaras genom att undersökningen gjordes på hösten nu istället för på våren och att både post och banker förändrat sitt utbud.
- Vi ser att det finns saker att arbeta vidare med och vi har en bra utgångsläge i och med ett gott resultat jämfört med andra städer. Det är en bra input i arbetet med att stärka vår stadskärna, menar Daniel Swärd.
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!