– Den här utmärkelsen är vi mycket glada och stolta över, säger Staffan Thegel, kontorschef på Nordea i Gävle. Det här bekräftar vår känsla av att vi har rätt produkter och tjänster samt den service som marknaden eller rättare sagt, alla våra kunder efterfrågar.

Årets priser har gått till de banker som noga bevakat sina kunders intressen under svåra marknadsförhållanden och som förbättrat sina resultat samtidigt som de lagt grunden för nya framgångar, enligt Global Finance.

- De banker som Global Finance uppmärksammar hör kanske inte till de största eller äldsta, men de är bäst på att anpassa sina produkter och erbjudanden till de specifika marknader som de verkar på, säger Joseph D. Giarraputo, vd och chefredaktör på Global Finance, och fortsätter:
– Dessa banker har stått stadigt under de senaste årens slagiga utveckling och är nu väl rustade att dra nytta av världskonjunkturen, när den förbättras.

- Jag är väldigt stolt att Nordea har utsetts till bästa bank i Sverige och bästa bank i Norden. Som en del i vår multichannel relationship strategy utökar vi löpande kundernas möjligheter att ta kontakt med oss på det sätt de föredrar. Under de kommande åren ska vi säkerställa att vi också på sikt kan förse våra kunder med mer personanpassade och bekväma lösningar, säger Lennart Jacobsen, chef för Retail Banking och landschef för Sverige.


För mer information kontakta:
Staffan Thegel
070-605 85 64
staffan.thegel@nordea.se

Vill du prenumerera på nordeas nyhetsbrev så anmäler ni er här:
http://newsroom.nordea.com/sv/prenumeration/