Som första tidning i landet ger GävleMagasinet nu sina annonsör en helt ny möjlighet. Med det nya annonsformatet ”GävleChecken” i storlek som 1/8-dels sida, så får annonsörerna samma rabattsats, upp till 50%, på annonspriset som de ger i rabatt på de produkter de annonserar ut.

- Annonsörerna vinner fler kunder med relevanta erbjudanden och Magasinet får högre uppmärksamhetsvärde och fler nöjdare läsare, resonerar Joe Formgren, ansvarig utgivare av Gävle Magasinet som blir en syskontidning till Gestrike Magasinet.

- Syftet är att skapa massor av affärer. Ju högre rabatter från annonsörerna, desto fler affärer gör de. Titta bara på Restaurangchansen där annonsörerna får in massor av kuponger bara erbjudandet är tillräckligt bra. Här skapar vi samma möjligheter fast för alla branscher, till oslagbart pris då vi delar ut erbjudandet i hela 52.000 exemplar som når 100.000 invånare.

Man bör vara aktsam över vilka produkter man under en begränsad tid gör till lockvara men värdet av att få många nya kunder "över tröskeln" är naturligtvis mycket stort.

Fotnot: GävleMagasinet utkommer varje månad i anslutning till löning, undantaget september, november, mars och juni då Gestrike Magasinets stornummer utkommer.

För mer information se:
http://www.gavlechecken.se
eller magasinen:
http://www.gavlemagasinet.se
http://www.gestrikemagasinet.se