Under utbildningen gick Joe Formgren från Precis Reklam igenom hur man effektivt lägger ut bra, relevanta och sökmotoroptimerade nyheter på hemsidan. Utöver detta lärde sig Daniel och Martin om hur de kan använda samma nyhet från Sitabs hemsida för att distribuera via andra medier och nyhetstjänster som t.ex. SvenskPress.se. Joe förklarade även värdet av storytelling och att företaget får en historia med ett bra nyhetsflöde. Med detta menade han att bra nyheter ger effektiv respons från kunder, samt att läsarna förstår att företaget är etablerat i och med en historik med flera informativa och positiva nyheter.
Bra storytelling ger både fler och bättre affärer samt ökar värdet på företaget.

Om Sitab:
Sitab tillgodoser industrins behov av specialtillverkade komponenter, reservdelar, reparationer och service.
Bolaget har 60 anställda med moderna och välutrustade verkstäder i Sandviken och Söderfors. Kunderna är både mindre och större företag i första hand inom stål- och pappersindustrin med både nationell och internationell verksamhet.

För mer information kontakta

Emil Holmström
Platschef, Sitab Sandviken
Mobil: 070-510 83 14
E-post: emil.holmstrom@sitab.nu
http://www.sitab.nu