Precis höll utbildning om pressreleaser
10/5, 2012 kl. 11:21Vad skall en pressrelease innehålla och vilka ingredienser är nödvändiga för att era nyheter skall få ett publikt genomslag? Det fick ett tiotal företagare lära sig på en förmiddagsutbildning i regi av kommunikationsbyrån Precis Reklam torsdagen den 10 maj på Templet i Gävle.
– Det har varit många bra frågor och diskussioner under förmiddagen, berättar Sofia Fröjdman som arbetar med PR på Precis Reklam. Vi får hoppas på många intressanta och kvalitativa pressreleaser från deltagarna i framtiden!
Kommunikationsbyrån Precis håller både öppna och företagsanpassade miniutbildningar för företag och organisationer som vill förstärka sin kompetens inom marknadskommunikation.
– Både vd, marknadschef, marknadsassistent, informatörer eller styrelsemedlemmar har nytta av att öka kunskapen och inse vikten av en stark kommunikationsplan, hälsar Joe. Framtiden tillhör de företag som blir lika bra på att kommunicera som de är på att producera och leverera. Därför är kommunikation inte bara en ledningsfråga - det är en styrelsefråga.
För mer information om Precis utbildningsprogram i marknadsföring se:
http://www.precisreklam.se/page.php?id=27
Några röster från utbildningen:
"Jag tycker hela upplägget av förmiddag var bra, komprimerat men lagomt. Lättare att ta in en halvdags info än ”korvstoppning” under en hel dag"
Viktoria Sahlsten, Bilmetro AB
"Bra innehåll och upplägg på utbildningen. Bäst var att "tolka" varandras nyheter."
Lars Eldh, AB Early Blue
"Vilken tur att jag kom med på den här minikursen tänkte jag när jag cyklade tillbaka till jobbet"
Hans Ekström, Vietnam abc AB
"Stort tack för en inspirerande förmiddag! Nu ska bara informationen landa så jag kan gå från tanke till handling"
Jannica Pålman, Bailine
_____
Om Precis Reklam: Kommunikationsbyrån som er externa marknadsavdelning
I ett samarbete med Precis kan ni utveckla er verksamhet genom rådgivning, utbildning, produktion och service gällande både god grafisk design och strategisk kommunikation.
Genom att kvalitetssäkra er marknadskommunikation gör ni fler och bättre affärer samt ökar värdet på er verksamhet.
Precis har verktyg och metoder för effektiv kommunikation genom reklam, webb, PR och media.
För mer information se:
http://www.precisreklam.se
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!