Räckvidd i samarbete med Gestrike Magasinet
5/3, 2017 kl. 13:54Jag var nyligen och lyssnade på ett intressant föredrag av kommunikationsstrategen Fredrik Hallberg som berättade om ”framtidens” marknadsföring. Han menade att mycket egentligen är samma saker som vi alltid arbetat med. Fast nu med nya namn och mycket ny och i viss mån även överskattad teknik.
Sedan är sociala medier ett utmärkt alternativ för de redan ”aktiva” kunderna. Men det räcker inte, menade Fredrik och beskrev Pepsis enorma omfördelning till sociala medier som ledde till 10 % förlorad marknadsandel!
Därför känns det så klart extra kul att påminna om att genom ett samarbete med oss på Gestrike Magasinet så når ni med en upplaga på 50.000 exemplar mer än 100.000 invånare. En kupong med tillräckligt bra erbjudande ger flera hundra affärer. Med en kontaktkostnad på endast något öre. Dessutom får ni ju även kommunicera ert erbjudande kostnadsfritt direkt på vår hemsida. Sedan är det bara att dela vidare i flera sociala medier så grunden är satt - där ni dessutom får svar och köp direkt.
Vill ni testa genom att medverka med vår aktuella Trippelkampanj under våren är det ett utmärkt tillfälle att skapa fler och bättre affärer under våren.
Vi får nu också allt fler förfrågningar om vi kan producera och publicera texter s.k. ”Native advertising”. Naturligtvis är vårt svar, vi är ju en annonstidning och det har vi gjort länge. Bara att vi kallat det för ”Redaktionella annonser” när vi garanterar våra annonsörer utrymmet och de vill vara säkra att få med sin information. De märks även upp med en tydlig avsändare. Läs bl.a. informationen från Naturkraft Gästrikland, Gavlefastigheter och Templet i marsnumret av magasinet.
Hör av er till mig eller just er Gestrike Media-kontakt så snart som möjligt om ni också vill inleda ett informativt samarbete i vår.
Joe Formgren med kollegor
Gestrike Magasinet
PS. Gör som våra annonsörer och läsare - publicera era nyheter kostnadsfritt direkt på
http://www.gestrikemagasinet.se
Det berättar vi också gärna mer om.
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!