Rönnberger och Eriksson Bilteam har landat
11/10, 2010 kl. 08:53Efter fyra år som reservdelschef på Eriksson Bilteam fick Stefan Rönnberger en rivstart på sin nya tjänst på företaget då han vid årsskiftet blev eftermarknadschef med ansvar över verkstad och reservdelar. Dessutom gjorde BMW entré i bilhallen i maj.
Intåget medförde en turbulent tid och på verkstadskundmottagningen var det under sommaren stundtals mer än man mäktade med.
– Den absolut sämsta tiden att introducera ett bilmärke av BMW's kaliber är ju precis innan semesterperioden, men vi kunde ju knappast tacka nej till BMW för att det inte var den mest lämpliga tidpunkten, det var ju bara att försöka göra det bästa av situationen, berättar Stefan Rönnberger.
– Tyvärr fick många kunder vänta och många telefonsamtal hann inte besvaras. Vi fick det verkligen hett om öronen och det är bara att beklaga. Mycket berodde på ett uppdämt behov av en BMW-verkstad, berättar Stefan Rönnberger.
För att tillgodose kundernas önskemål och behov har Eriksson Bilteam nu anställt personal på både verkstad och reservdelar/kundmottagning och allt börjar reda ut sig igen.
– Ja, vi har landat och står stadigt med båda fötterna på jorden. Vi är bättre rustade än någonsin att ta emot fler kunder, nya som gamla. Dessutom är nu BMW's alla system ordentligt inarbetade så vi kan ge den bästa möjliga servicen även till ägare av vårt senaste tillskott i bilfamiljen, avslutar Stefan.
För mer information:
Kontakta Stefan Rönnberger, Eftermarknadschef
stefan.ronnbergerd@erikssonbilteam.se, 026-129576
Christer Eriksson, VD
ce@erikssonbilteam.se, 026-12 95 70
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!