Så gör partierna på nätet
16/9, 2010 kl. 16:36Att någon röstar på KD bara för att Göran Hägglund lyssnar på Moneybrother är inte så sannolikt. Men när han lade ut sin Spotify-lista kunde alla med samma musiksmak identifiera sig med honom. Kommunikationsföretaget Appelberg berättar om partiernas webbstrategier inför valet i sitt senaste nyhetsbrev.
Det stora intresset för de sociala medierna i valkampanjer fick sitt genombrott i och med Barack Obamas presidentkampanj för snart två år sedan.
– Trots att nätet har funnits länge har strategier inte lagts för hur det ska användas inom politiken. Hittills har det mest använts för marknadsföring, inte för effektivt internt kampanjarbete och äkta revitalisering av politiken, säger Brit Stakston.
Läs hela artikeln på:
http://www.appelberg.com/artiklar/artiklar-webbplatser/1120-alliansen-rodgront.html
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!