Telekompaniet erbjuder nu samma mobilabonnemang och telefonväxeltjänst i hela Norden, det vill säga i: Sverige, Danmark, Finland och Norge. Fram till nu har svenska företag med utländska kontor suttit med olika telefonväxlar för vart och ett av länderna och varit tvungna att spendera pengar på separata telefonsystem från olika leverantörer och telefoniavtal från olika operatörer. Nu kan kunder logga in för att få en överblick över alla nordiska, mobila abonnemang, alla fasta växelnummer och funktioner i företagets nordiska växels programmering i Telekompaniets molnlösning. Som vanligt, helt obundet, med billigare samtalspriser och mycket bättre samarbete som följd.
Det är Adam Fakhouri, Telekompaniets Operative chef som lanserar nyheten.
”- De anställdas interna samarbete underlättas när alla sitter i ett och samma mobila växel. Appar, i mobiler, datorer och fasta apparater visar status på alla nordiska kollegor i realtid. Alla användare kommer kunna använda sitt lokala språk i appar för sitt handhavande och inställningar. Användarnas telefonerande förändras inte, mer än att de i appar, i realtid kommer se upptagetstatus och kan ringa genom bara ett knapptryck till ledig kollega,” säger Adam.
Administratören som internt sköter plattformen har stora fördelarna i och med att Telekompaniets plattform ensamt kan ersätta flera lokala administratörer och alla nordiska operatörer då en person kan överblicka hela Nordens alla funktioner och anknytningar. Admin startar, ändrar och avslutar mobilabonnemang och samtliga telefonitjänster helt själv.
Adam avslutar, samtidigt som han påpekar att han har ansvar för Telekompaniets ekonomi, att: - Ur ett ekonomiskt perspektiv erbjuder vi ett obundet, förutsägbart pris. Systemet är mycket tydligt och visar vilket abonnemangspris ni kommer förändra INNAN ni trycker på spara.”