Varför marknadsföring på nätet är viktigt
6/11, 2013 kl. 13:02Företag som fortfarande inte tar marknadsföring på nätet på allvar som en realistisk strategi går miste om något värdefullt. Det har varit ett tag nu (runt ett decennium) som marknadsföring experter har rådit företag till att använda Internet som en kanal att direkt nå ut till sina blivande och nuvarande kunder.
Framåtblickande företag som snabbt insåg att företagslivet höll på att förändras exponentiellt, särskilt på det sätt som företagen pratar med sina kunder har visat exakt hur framgångsrik och viktig marknadsföring på nätet har blivit för deras varumärke.
Det spelar heller ingen roll om du är en bank, en affär, ett stort företag eller ett online casino som http://www.jackpotcity.org/sv . Marknardsföring online är lika värdefullt.
Men faktum kvarstår att många företag fortfarande vill gå med traditionell marknadsföring, såsom radio, TV och tidningar - en enormt dyr och riskabel strategi. Men trots att den typiska konsumenten spenderar mer än en fjärdedel av sin tid med att surfa på internet så investerar många företag mindre än 5% på sina webbplatser, sociala medier och SEO.
Dina kunder kommer att vara online en betydande del av sin tid och du bör gå till dem. Förvänta dig inte att dem ska anstränga sig för att hitta dig.
Kolla upp vilk sociala medier som är bäst att använda - det mest sannolika kommer att vara Facebook, Twitter och möjligen Tumblr eller Instagram. Poängen är att förstå sociala medier och alltid vara på toppen av de nya trenderna och appar. Dessa förändras enormt mycket och snabbt.
Spendera pengar på att optimera din webbplats, få igång dina sociala medier, skriv målinriktade och effektiva e-postmeddelanden och bloggar. Dessa kan skörda mer belöningar och representerar mycket mer valuta för pengarna än TV-inslag eller tidningsannonser.
Effektiv marknadsföring på nätet är billigare, effektivare och lättare att hantera än traditionell marknadsföring och reklam. Det är dags att vara kreativ och gå online.
Denna artikel är publicerad på Sverigemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!