Ulrika Bremberg, Ulrika Bremberg Kommunikation AB

Ulrika Bremberg

Jag heter Ulrika Bremberg och är copywriter/skribent. Idéer och manus är vad jag levererar. Det som skiljer mig från andra är att jag också har en gedigen strategisk bakgrund inom varumärke, pr och reklam. Det gör att det kreativa får en solid grund. Först rätt tänk, sedan rätt text.

Mina uppdrag varierar. Det kan vara korta manus till annonser, journalistiska texter till pressmeddelanden, manus till trycksaker eller omfattande sökordsoptimerade texter till sajter. Jag anlitas både av reklambyråer och direkt av kund.

Spana gärna in mina arbetsprover (www.ulrikabremberg.se/Arbetsprover.htm). Där ser du vad jag har gjort åt exempelvis Nutrilett, Pikasol, Stockholms universitet, Söderhamn NÄRA och Wij Trädgårdar.

http://www.ulrikabremberg.se

Visa:

Ulrika Brembergs senaste material

Monica Granlund ny VD för Söderhamn NÄRA: "Jag vill göra vardagen bekväm för våra kunder"

Monica Granlund ny VD för Söderhamn NÄRA: "Jag vill göra vardagen bekväm för våra kunder"

(Artikel) Publicerad 1/12, 2010 kl. 11:57

Den 1 december blev Monica Granlund verkställande direktör för Söderhamns kommunala infrastrukturbolag Söderhamn NÄRA. Hon tar över efter Björn Ericsson som kom...

Kastar du dina reklampengar i sjön?

Kastar du dina reklampengar i sjön?

(Artikel) Publicerad 4/10, 2010 kl. 21:08

Det sägs att vi varje dag möts av minst 3 000 kommersiella budskap, och att skillnaden mellan den minst effektiva reklamen och den mest effektiva är så stor som...

PR – ett smart, billigt och trovärdigt verktyg för marknadsföring

PR – ett smart, billigt och trovärdigt verktyg för marknadsföring

(Artikel) Publicerad 26/7, 2010 kl. 23:32

Annonser filtrerar vi gärna bort, medan vi tvärtom gärna tar till oss redaktionellt material. Annonser har vi en skeptisk inställning till eftersom budskapen ä...

Så marknadsför du tjänster

Så marknadsför du tjänster

(Artikel) Publicerad 10/3, 2010 kl. 23:42

Att sälja tjänster är en konst för sig. Tjänster är nämligen något helt annat än produkter. Det går inte att ta på en tjänst. Det går inte att lagra en tjänst. ...

Vaddå varumärke… Företagets viktigaste tillgång är en doldis

Vaddå varumärke… Företagets viktigaste tillgång är en doldis

(Artikel) Publicerad 5/2, 2010 kl. 20:34

Varumärke är ett populärt ord på allas läppar, men skulle man fråga tio personer vad de egentligen menar skulle man sannolikt få tio olika svar. Företagets vikt...

Publicera
Vad vill du läsa?

Hjälp

Stäng

Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att fortsätta surfa godkänner du detta. Läs mer